Jógikus receptek

Yoga étrend

Kíváncsi vagy, mi a titka az indiai jógiknak, akik hihetetlenül rugalmas alkattal végzik a bonyolult gyakorlatokat?

Jógikus táplálkozás 1. (testi szint) - Selfness Yoga

Testük mindenre képes, és lelki egyensúlyukból egy percre sem billennek ki. Irigylésre méltó testfelépítésük és harmóniájuk alapját étrendjük jelenti. Azt vallják ugyanis, hogy az élelmiszer nem csupán élvezeti forrást jelent, és nem is csak éhséged csillapítását szolgálja, hanem az életerő forrása maga.

Természetesen csak akkor, ha megfelelően választod meg, mi kerül a tányérodra. Csoportosíts és válassz! A jógamesterek számára rendkívül fontos, hogy testük mindig hajlékony és könnyű maradjon.

dash diéta részletesen

Ebből kiindulva három csoportra osztják a táplálékokat, annak megfelelően, hogy milyen hatást gyakorolnak testsúlyukra, erőnlétükre és közérzetükre. A jógadiéta során nem kell szigorúan ragaszkodnod elveikhez, ám, ha követed a legfontosabb szabályokat, gyorsan megtapasztalhatod az étrend alakformáló és energianövelő erejét.

Az élelmiszerek yoga étrend csoportját alkotják a szatvikus táplálékok, melyek fogyasztása után nem érzel levertséget. Ezek az ételek fokozzák vitalitásod és anyagcseréd, illetve támogatják emésztőrendszeredet.

Idetartoznak a gabonafélék, a gyümölcsök, a zöldségek és a hüvelyesek, emellett e táplálékok értékes kiegészítői a tejtermékek és az olajos magvak.

Nézd meg az online jógaórákat

A radzsasz típusú élelmiszerek kevésbé ajánlottak, mivel fűtik a szervezetedet, és túlzott izgatottságot okozhatnak. Ezért csak mértékkel fogyaszd a csípős fűszereket, a fehér húst és a halat, a tojást és a koffeintartalmú italokat.

hogyan fogyjak le gyorsan combról

A jógik által legkevésbé javasolt táplálékok pedig a tamasz típusú ételek, melyek elnehezítik testedet, és szaporítják kilóidat. Nehezen emészthetőek, így elvonják az energiát a fizikai aktivitástól. Ha karcsúvá és mozgékonnyá szeretnél válni, kerüld a zsírban gazdag húsféléket, a tartósított élelmiszereket, az ecetes, erjesztett ételeket és az alkoholt is. Ételből nyert életerő A szatvikus, tisztító hatású táplálékok ellátnak minden létfontosságú tápanyaggal, ugyanakkor emésztésük és feldolgozásuk során nem képződnek méreganyagok, és nem rakódnak le zsírrétegek.

Ezek nélkül nem indul be a fogyás!

Olvass még jógáról!

Rosttartalmuk fokozott mozgásra ösztönzi a tápcsatornát, és csökkenti a koleszterinszintet is. A friss gyümölcsök és zöldségek vitamin- és ásványianyag-tartalma gondoskodik erőnlétedről és fogyókúrás házhozszállítás egészségéről, emellett vértisztító hatásukkal más élelmiszer nem veszi fel a versenyt.

Izomépítő fehérjékkel is elláthatod szervezetedet az étrendben szereplő hüvelyesek és olajos magvak segítségével, a friss, élőflórás tejtermékek pedig segítenek megőrizni bélflórád egyensúlyát.

peak étrend nőknek

Míg a fehér cukor csupán az értéktelen kalóriák számát növeli, a méz, a juharszirup és a nyers nádcukor az édes íz mellett vitaminokkal is ellát. A gyógyteákról se feledkezz meg, ha az indiai jógik testi-lelki harmóniájára yoga étrend.

Nem mindegy, mikor és hogyan! A jógadiéta nemcsak a táplálékok gondos megválasztására helyezi a hangsúlyt, a tökéletes hatás érdekében ugyanis fontos az időzítés is. Étkezéseid rendszeresen, néhány órás időközönként kövessék egymást, és ne zavard meg emésztésedet állandó nassolással. Így gyomrod hozzászokik az étkezés yoga étrend táplálékfeldolgozás ritmusához, és nem fenyegetnek az éhségrohamok.

Mindig szakíts elegendő időt a nyugodt táplálkozásra, így étvágyközpontodhoz yoga étrend eljut a jóllakottság üzenete. Az alapos rágással szintén elejét veheted a feleslegesen elpusztított leghatekonyabb fogyas. A vacsora és a lefekvés között teljen el két-három óra, nehogy beinduljanak a raktározó folyamatok. Ha gyomrod felét yoga étrend táplálékkal, negyedét folyadékkal töltöd meg, míg egynegyedét üresen hagyod, megmenekülsz az emésztési zavaroktól, a levertségtől és az alattomos zsírlerakódásoktól is.

A diéta hatására így heti egy-két kiló súlyvesztésre számíthatsz. Hogyan kövesd a diétát? A nyersanyagokat frissen vásárold, és ne tárold hosszasan, mielőtt elkészítenéd a fogásokat!

Kategóriák

Minél több élelmiszert fogyassz nyersen! A hosszas sütés, főzés helyett is a párolást részesítsd előnyben. A tartósítószerekkel kezelt élelmiszerektől óvakodj a diéta során.

Ha reggel citrommal és mézzel ízesített vizet fogyasztasz, beindítod a lúgosító és méregtelenítő folyamatokat.

  1. Olvass további cikkeket Jógikus táplálkozás 1.
  2. Az ilyen tápláló étel édes, lédús, gyarapító és ízes.
  3. Január
  4. Mit reggelizzek ha fogyni akarok
  5. Az ilyen tápláló étel édes, lédús, gyarapító és ízes.
  6. Folyadék diéta vélemények
  7. Az szinte mindenki számára ismert, hogy a jóga jótékonyan hat az emésztésre, keringésre, hormonrendszerre és segítségével elérhető a testi és lelki harmónia.

Tálalj kisebb tányéron, így könnyebben hozzászoksz a gyakori, de mértékletes étkezéshez. Amennyiben az étrendben nem találsz mennyiségi meghatározást, az adott táplálékból egyél annyit, hogy majdnem jóllakj. Mintaétrend Reggeli: egy bögre zsírszegény tej, egy kávéskanál méz, három evőkanál müzli, egy marék aszalt sárgabarack. Tízórai: egy bögre áfonya, öt szem dió. Ebéd: egy bögre barnarizs, fél bögre főtt mungóbab, egy marék retekcsíra. Uzsonna: egy bögre sárgarépalé, három korpás keksz.

Vacsora: egy bögre teljes kiőrlésű főtt tészta, három evőkanál yoga étrend túró, három evőkanál joghurt. Tízórai: két szelet sütőtök.

Ebéd: egy bögre főtt köles, egy bögre grillezett yoga étrend, 5 dkg feta sajt. Uzsonna: egy narancs, egy bögre natúr pattogatott kukorica.

Vacsora: egy bögre joghurtos burgonyasaláta, egy szelet rozskenyér, egy marék búzacsíra.

Tetszik ez a bejegyzés?

A diéta ideje alatt fogyassz el mindennap ,5 liter szénsavmentes vizet. Az adagok kiméréséhez használj két decis bögrét. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét!

Tízórai: egy marék aszalt szilva. Ebéd: 15 dkg grillezett hal, két közepes burgonya, 10 dkg cékla. Uzsonna: egy grépfrút, egy marék mandula.

Vacsora: egy bögre főtt hajdina, egy bögre párolt zöldbab, egy evőkanál olívaolaj. Tízórai: egy bögre reszelt alma, két evőkanál zabpehely. Ebéd: egy bögre gyümölcsrizs barnarizsből, 15 dkg vegyes bogyósgyümölccsel.

5 hónap alatt fogyni

Uzsonna: 10 dkg csemegekukorica. Vacsora: egy bögre lencsefőzelék teljes kiőrlésű liszttel habarva, egy marék búzacsíra, egy alma. Tízórai: fél bögre zsírszegény joghurt, egy evőkanál zabpehely, egy marék napraforgómag. Ebéd: egy bögre köles, fél bögre zöldborsó, három evőkanál reszelt sajt, egy bögre almalé.

Uzsonna: egy bögre sárgarépa-cékla saláta citromlével. Vacsora: két közepes burgonya, 10 dkg petrezselymes túró, 10 dkg retek. Tízórai: két mandarin, három zabpelyhes keksz. Ebéd: egy bögre zöldségleves, egy bögre rakott zöldbab 10 dkg tofuval, kefirrel. Uzsonna: fél bögre rizstej, két evőkanál gyümölcsös müzli.

Vacsora: 10 dkg párolt csirkemell, egy bögre parajszósz, egy közepes burgonya.