Rostdús táplálkozás

Rostdús étrend

Írta Bányai Adrián A clean eating táplálkozás egyik alapja, a magas rostfogyasztás.

Székrekedés esetén hasznosak a különböző magvak és gabonafélék

Mi most eláruljuk azt is, hogy milyen előnyökre számíthatsz, ha napi rendszerességgel viszel be, illetve mik xls medical étvágycsökkentő tabletta legjobb rost források.

Élelmi diétás rostnak nevezzük a táplálékunkban lévő, nem emészthető anyagokat, amelyek az emésztő enzimek hatásával szemben ellenállóak, vagyis az emésztő enzimek nem képesek ezeket felszívódásra alkalmas kisebb egységekre bontani. Az élelmi rost összetételét tekintve tehát legnagyobb részben nem emészthető szénhidrát poliszaharidde ide soroljuk a növényi sejtfalban található lignint is.

rostdús étrend

Rostok kizárólag növényi eredetű táplálékban találhatóak meg és mivel nem emésztődnek meg nem tartalmaznak kalóriát. Bár az élelmi rost nem egy tápanyag, mégis létfontosságú összetevője étrendünknek.

Nagyon fontos szerepe van szervezetünk működésében, ezen belül is elsősorban az emésztésben. Hatékonyabbá teszi a víz megkötését, az elfogyasztott ételek felszívódását, a bélműködést, az emésztést.

Karcsúsító rostok

A rosthiányos táplálkozás rövidtávon székrekedést, hosszútávon elhízást, cukorbetegséget vagy akár vastagbélrákot is okozhat Az élelmi rostoknak két fajtáját különböztetjük meg attól függően, hogy a rost oldódik e vízben. Vízben oldódó rostok: Zselésítő tulajdonsággal rendelkeznek.

  • Székrekedés és pluszkilók ellen: így működik a rostdiéta! - Fogyókúra | Femina
  • Plázs: Mit jelent pontosan a rostdús étrend, és miért is jó nekünk? | szpkiskun.hu
  • De mi is az a rost, honnan tudjuk, hogy mennyit fogyasztunk belőle, és honnan jött egyáltalán ez a szám?
  • Leghatékonyabb étvágycsökkentő
  • Mit jelent pontosan a rostdús étrend, és miért is jó nekünk?
  • Amit a rostdús táplálkozásról tudnod kell | Clean Eating Magyarország
  • Rostdús táplálkozás

A víz mellett egyéb táplálékokat is megkötnek, lassítják és egyben hatékonyabbá teszik az emésztést. Jótékonyan hatnak a zsír- és szénhidrát-anyagcserére, csökkentik a vércukor-ingadozást.

  • Így tudsz minél több rostot bevinni a szervezetedbe egyszerűen! | szpkiskun.hu
  • Karcsúsító rostok | Well&fit
  • Keress receptre vagy hozzávalóra Így tudsz minél több rostot bevinni a szervezetedbe egyszerűen!
  • 7 kg fogyás
  • A rostban gazdag ételek hatékonysága a fogyókúra, illetve az egészséges étrend szempontjából megkérdőjelezhetetlen.
  • Ételek, melyek tele vannak rosttal - HáziPatika
  • A rostdús növényi étrend előnyei és megvalósítása

Felveszik a vízben oldott kóros anyagokat, ezáltal elősegítik a detoxikációt. Gyomorbetegségek esetén megkötik a baktériumokat és segítik a gyorsabb gyógyulást.

Ételek, melyek tele vannak rosttal

Táplálékként szolgálnak a vastagbelünkben élő jótékony baktériumok számára. Ezért nevezzük a vízben oldódó rostokat tartalmazó élelmiszereket prebiotikumoknak is.

rostdús étrend

Vízben oldódó rostokat tartalmaz nagy mennyiségben: alma, a puha húsú gyümölcsök, a zab, a hüvelyesek, a csonthéjasok, sütőtök. Vízben nem oldódó rostok: A vizet megkötik, így növelik a bevitt táplálék mennyiségét rostdús étrend elősegítik a jóllakottság érzését. Ilyen például a rezisztens keményítő is.

rostdús étrend

Gátolják a keményítőbontó amiláz rostdús étrend, amelynek eredménye a szénhidrátok lassúbb felszívódása. Vízben nem oldható rostokat tartalmaz nagy mennyiségben: a teljes kiőrlésű termékek, a korpa, a sárgarépa és az uborka.

Zöldségek és gyümölcsök a jó emésztésért

Sajnos a magyar átlagember még mindig nagyon kevés rostot fogyaszt naponta. Ez nem azt jelenti, hogy egy újabb számot kell mérnünk ha egészségesen akarunk táplálkozni. Tökéletesen elég, ha a clean eating útmutatásainak megfelelően táplálkozunk. Minden nap eszünk teljes kiőrlésű gabonákat, vagy zabot.

Ezek is érdekelhetnek

A hagyományos köreteket lecseréljük barnarizsre, kölesre, vagy pl. Ez mellet minden nap változatosan eszünk gyümölcsöket igen, szénhidrátfóbiából nem kihagyni a gyümölcsöket!

rostdús étrend

Hüvelyesek és káposztafélék csak akkor kerüljenek sorra, ha nem okoznak emésztési panaszokat. A rostdús táplálkozás mellett különösen fontos, hogy megfelelő mennyiségű vizet fogyasszunk, hiszen 1g rost 0,5dl vizet köt meg. Amennyiben nem iszol hozzá elegendő folyadékot, akkor puffadás, székrekedés léphet fel.

A rendszeres rostfogyasztás minden egészséges ember számára hasznos, csupán egyes speciális rostdús étrend elkerülendő, mint gyomor, vagy bélrendszeri műtét után, vagy epe, hasnyálmirigy betegségek esetén. Szélsőségesen rostszegény táplálkozás esetén előfordulhat, hogy szervezeted nem képes azonnal alkalmazkodni a rostban gazdag, több nyers élelmiszert tartalmazó étrendhez.

rostdús étrend

Oszd meg :.