Kiderül, lehet-e fogyni napraforgómaggal - Blikk

Napraforgómag fogyás. További cikkeink a témában

Tartalom

    Mértékkel mégis érdemes fogyasztanod őket, mert gazdagok esszenciális zsírsavakban a lenmagban például sok omega-3 zsírsav találhatófehérjében, vitaminokban és ásványi anyagokban.

    Lenmag A lenmagnak magas az esszenciális omega-3 zsírsav alfa-linolénsav tartalma, lignánjainak rákellenes hatást tulajdonítanak a napraforgómag […] Az olajos magvaknak igen nagy az energiasűrűségük, amely a pörkölt tökmagért, szotyoláért rajongó fogyókúrázók számára nem túl jó hír.

    Lenmag A lenmagnak magas az esszenciális omega-3 zsírsav alfa-linolénsav tartalma, lignánjainak rákellenes hatást tulajdonítanak a napraforgómag és szezámmag is jó fitoösztrogén forrás.

    A napraforgómag népszerű étel, melyet általában csemegeként fogyasztanak, ételekre és pékárukra szórnak. Gyakorlatilag egy táplálkozási erőmű, tele fehérjékkel, egészséges zsírokkal, rosttal, valamint különféle vitaminokkal és ásványi anyagokkal. Mivel azonban magas a zsírtartalmuk és a kalóriájuk, érdekes kérdést vethet fel, hogy a napraforgómag megfelelő választás-e a fogyáshoz. Ez a cikk ismerteti, hogy a napraforgómag hogyan befolyásolhatja a testsúlyát.

    Jellemző tulajdonsága, hogy vízben megduzzad, így fogyasztása müzlik alkotórészeként támogathatja a normális bélműködést. A többszörösen telítetlen zsírsavak érzékenyek a külső hatásokra, napraforgómag fogyás ez a belőle kivont olaj igen könnyen romlik.

    napraforgómag fogyás

    Szezámmag Kalciumban, B-vitaminokban és E-vitaminban dús mag, sok országban darálva és mézzel keverve az úgynevezett halvaként fiatalító, férfierőt növelő eledelnek tekintik.

    Mint minden olajos magnak, ennek is jelentős az olaj- és fehérjetartalma. Olaja E-vitaminban gazdag.

    napraforgómag fogyás

    Gazdag B-vitaminokban, E-vitaminban és ásványi anyagokban. Mivel főleg pirítva és sózva fogyasztjuk, ez a fogyasztási mód nem teszi különösen egészségessé, zsírsavösszetétele pedig nem napraforgómag fogyás kedvező. Mire figyelj az olajos magvak fogyasztásakor?

    napraforgómag fogyás

    Kis mennyiségben a nyers, illetve pörkölt, sózott olajos magvak müzlibe keverve, illetve a magokból készült hidegen sajtolt, vagy finomított olajok is étrended részét képezhetik, ám ha fogyókúrázol, fogyasztásukat érdemes korlátoznod.

    Ha végképp nem tudsz lemondani a ropogtatnivalókról, helyettesítsd őket diófélékkel.

    napraforgómag fogyás

    Bár ezeknek is igen nagy az energiasűrűsége, de jótékony hatással lehetnek a magas koleszterinszintre és vérnyomásra. A diófélék további előnye, hogy csökkenthetik a kettes típusú cukorbetegség kialakulásának kockázatát, az étvágyat, és fokozhatják a jóllakottság érzését is!

    A hatalmas, aranysárga napraforgó mezők szépségét a festők, fotóművészek már jó ideje felfedezték, de még őket is megelőzték azok, akik a növény jótékony hatásait is felismerték.

    Hogyan használd fel az olajos magvakat?