Fogyókúra & Diéta Kalóriaszámlálással - Havi kiló mínusz!

Kalóriaszámlálás fogyókúra

Diétamatek: kalóriaszámlálás kezdőknek Kalóriaszámlálás fogyókúra kezdj hozzá? A kalóriaszámlálás első lépés az alapanyagcsere meghatározása.

Fogyókúra, diéta kalóriaszámlálással

Biztos már nálunk is találkoztál ezzel a fogalommal, ugyanis ez a kulcsa a helyes diéta összeállításának. Ez az érték mutatja meg, hogy a szervezetnek minimum mennyi kalóriára van szüksége egy nap csak ahhoz, hogy életben maradjon, és minden szerv jól működjön nyugalmi helyzetben.

kalóriaszámlálás fogyókúra fogyáshoz kalória

A kalória egyébként egy gyakran használt szó a fitnesz- és élelmiszeriparban, de kevesen tudják, hogy mit is jelent igazából. Valójában az energia mértékegysége: 1 kalória 1 gramm víz hőmérsékletét 1 Celsius-fokkal képes megemelni. Tehát kalóriaszámlálás fogyókúra alapanyagcsere az az fogyókúrás nasi, ami alá szigorúan tilos menni, ha egészséges szeretnél maradni.

Versbe szőtt egészség A kalóriaszámlálás első lépés az alapanyagcsere meghatározása.

Ha nincsen egy olyan aktivitásmérőd, ami kiszámítja neked ezt az értéket, akkor a Harris-Benedict képlettel könnyen megteheted. Minél izmosabb vagy, annál magasabb az alapanyagcsere-érték, hiszen az izmokat a szervezetének több energiájába telik fenntartania. Ezért is tanácsos súlyzós edzést végezni.

kalóriaszámlálás fogyókúra hol kapható a choco lite

Tehát, ha elégedett vagy a jelenlegi formáddal, véget is ért a kalóriaszámlálás. Azonban ha vannak speciális céljaid, akkor még hátra van némi kalkuláció.

A kalóriaszámlálásról

Ha fogyni szeretnél, nagyjából — kalóriával kevesebbet kell enned, mint amennyi energiát a nap során felhasználsz és persze amivel még nem mész az alapanyagcserédhez szükséges érték alá. Érdemes először kisebb mínusszal kezdeni, és amikor stagnál a fogyás, még tudsz egy kicsit szigorítani.

Ha némi izmot szeretnél építeni és feszesebb alakra vágysz, akkor nőként napi — kalóriával többet egyél.

kalóriaszámlálás fogyókúra salaktalanító tea fogyás

Vedd figyelembe a testalkatod. Ha könnyebben szedsz fel zsírt, kevesebb pluszt egyen.

Ha inkább vékony testalkatú vagy, bátran egyél többet. Férfiaknál az izomtömeg-építéshez a plusz-energiabevitel akár — kalóriát is jelenthet. Mit egyél? A kalóriaszámlálás mellett van egy másik fontos tényező is.

Fogyás és alacsony magasság, {{ gallery_title }}

Ha már tudod, hogy mennyi kalóriát kell elfogyasztania a nap során, ideje megnézni, miből ajánlott ezt összeállítania. Három fő makrotápanyag van: fehérje, szénhidrát és kalóriaszámlálás fogyókúra. A fehérje nélkülözhetetlen akár fogyni, akár izmosodni szeretnél.

Ha alapvetően inkább a testsúlyt akarod csökkenteni, elég 0,75—1 gramm fehérje testsúly-kilogrammonként akkor is, ha nem sportolsz rendszeresen.

Ez azt jelenti, hogy egy 60 kilogramm testsúlyú nőnek napi 45—60 gramm fehérjét kell megennie.

Diétamatek: kalóriaszámlálás kezdőknek

Ha az a célod, hogy izmot építs és feszesítsd az alakod, akkor naponta 1—1,5 gramm fehérjét kellene enned testsúly-kilogrammonként. Ez egy 50 kilogramm testsúlyú nő esetén 50—75 gramm fehérjét jelent naponta. Egy gramm fehérje pedig 4 kalóriát tartalmaz.

kalóriaszámlálás fogyókúra 4 napos diéta étrend

A szükséges fehérjemeghatározás után ezt le kell vonni a napi kalóriából, és a maradékot tetszés szerint szétosztani zsír és szénhidrát között. A minőségi zsír bevitele nőknek napi 40 grammnál kevesebb nem lehet a megfelelő vitaminfelszívódás és a hormonháztartás jó működése miatt.

Kalóriaszámlálás? Felejtsd már el végre!

Ez napi fix legalább kalóriát jelent, mivel egy gramm zsír 9 kalóriát tartalmaz. Manapság divatosak a magas zsír- és alacsony szénhidráttartalmú étrendek. De azt vedd figyelembe, hogy az agyműködéshez — a munkához is — szükséged van szénhidrátra.

Az agyad másból nem tud energiát szerezni. Ráadásul 1 gramm szénhidrát ugyanannyi kalóriát tartalmaz, mint a fehérje — vagyis 4 kalóriát.