Ezek az ételek segítenek egyensúlyban tartani a hormonjaid

Hormon helyreállító diéta, Hormonális egyensúly rendezése természetes módszerekkel

Omega-3 és -6 A Mivel az emberek nem növelték egyazon időben az omega-3 tartalmú ételek bevitelét, hogy ellensúlyozzák az emelkedett omega-6 zsírsavak fogyasztását, a krónikus betegségek és gyulladásos folyamatok szó szerint eluralkodtak a társadalmon.

Egy pennsylvaniai egyetem azt hormon helyreállító diéta, hogy a vadászó-gyűjtögető elődeinknél jellemző arányú omega-3 és -6 fogyasztás a csillagászati magaslatokba, arányra ugrott, így ma a legtöbb ember esetében a betegségek fő oka étkezési tényezőkből adódik!

Alapszabály: Ügyeljen arra, hogy kerülje a magas omega-6 zsírsavat tartalmazó olajakat sáfrány, napraforgó, kukorica, gyapotmag, repce, szója és a földimogyoróés töltse fel szervezetét természetes omega-3 zsírsavat tartalmazó forrásokkal vadon élő halak, lenmag, chia magvak, dió és fűvel táplált állati eredetű termékek.

Megemlítendő, hogy van egy omega-6 zsír fajta, amit érdemes kipróbálni és beilleszteni a diétába, az úgynevezett GLA. A GLA gamma-linolénsav táplálék kiegészítő formában szedhető ligetszépe olaj vagy borágó olaj szedésével, valamint megtalálható kendermagban is. A tanulmányok szerint a GLA táplálék kiegészítéssel elősegíthető az egészséges progeszteron szint.

Áteresztő bél szindróma Lyukas-bél szindróma A legújabb kutatás szerinta belek egészségének is jelentős szerepe van a hormonháztartás szabályozásban, ha áteresztő bél szindrómánk van, vagy a jótékony bélflóra sérül és esetleges hiányállapot alakul ki az hormonális egyensúlyhiányt okozhat. Az áteresztő bél szindróma nem csak az emésztőrendszerre van hatással, de hormonháztartást is negatívan befolyásolja.

Amikor emésztetlen táplálékrészecskék, például glutén, szöknek a bélből a véráramba, gyulladásos betegséget okoznak az egész testben és több különböző szervben, mint például a pajzsmirigyben.

A legtöbb embernek, akinek áteresztő bél szindrómája van, probiotikum hiánya is van a bélben.

Szerencsére van egy módja annak, hogy hormonműködésedet visszaterelhesd a helyes útra. Íme néhány egyszerű javaslat, mint kell tenned az egészségedért, és a kilóktól való megszabadulásért. Aludj hűvös szobában A 21 foknál magasabb hőmérsékletnél történő alvás megakadályozza a szervezetet abban, hogy természetes módon hűtse magát, és ez gátolja a melatonin felszabadulását.

A probiotikumok valójában hormon helyreállító diéta a szervezetnek bizonyos vitaminok termelésében, amelyek hatással vannak a hormonszintre. Főbb élelmiszerek, amelyek támogatják az áteresztő bél szindróma gyógyulását: csontleves, kefir, fermentált zöldségek, és magas rosttartalmú ételek, mint a zöldségek, valamint csíráztatott magvak.

Időszakos böjt: A hormonjai a test hírvivői. Minden egyes hormon utasításokat küld a szerveinek, hogy irányítsák működésüket, és mindent meghatározzanak az energiaszinttől a súlyig, az emésztéstől, a hangulatig és még sok mindeniginek. Csak addig, amíg a hormonok elfogynak, valóban értékeljük és megértjük mindazt, amit egészségünkre tesznek.

Ezen kívül olyan táplálék kiegészítők, mint az emésztő enzimek és probiotikumok segíthetnek az áteresztő bél szindróma gyógyításában, egyensúlyba hozva hormonháztartásunkat. A feldolgozott élelmiszerek, a glutén, hidrogénezett olajok és az érzelmi stressz, káros hatással vannak az emésztésre, ezeket érdemes kerülni.

hormon helyreállító diéta

Szabaduljunk meg minden konyhai és testápolási mérgező anyagtól Egy másik jó módja annak, hogy kiürítsük a méreganyagokat a szervezetből az, hogy elkerüljük az olyan hagyományos testápolási termékeket, amelyeknek magas a DEA vegyület, a parabén, a propilén-glikol és a nátrium-lauril-szulfát tartalma, továbbá célszerű a műanyag palackokat lecserélni üveg, vagy rozsdamentes acél palackokra a BPA vagyis a Biszfenol A mérgező hatása miatt. Emellett a teflon serpenyők leváltása rozsdamentes acél, kerámia vagy öntöttvas serpenyőkre szintén nagy hatással lehet a hormonális egészségre.

Ha létezik csodaszer, ez az! Legyen szó endorfinokról, tesztoszteronról, növekedésért felelős hormonról vagy inzulinrólaz edzés okozta hormonrobbanás segít csökkenteni a stresszterősíti az immunrendszert, szabályozza az anyagcsere folyamatokat, és segít tartani a testednek ideális testsúlyt.

De ne vigyük túlzásba — heti 3x 20 perc is bőven elég! Aludjunk többet A óránál kevesebb alvás nem kedvez a szervezetnek.

Hormonzavar, stressz, meddőség? Oldd meg természetesen!

Az alváshiány és a nem megfelelő alvás megzavarja az ember hormonegyensúlyát. Hogy miért? A hormonok óramű pontossággal dolgoznak szervezetünkben! Például a kortizol, azaz a stresszhormon szintje éjfél körül a legalacsonyabb. Ezért azok az emberek, akik későn fekszenek le, sosem tudnak igazán kikapcsolni, kiiktatni a stresszt, amely széles körű stressz okozta egészségügyi rendellenességekhez vezetett hazánkban.

Ahhoz, hogy maximalizáljuk a hormon funkciót, este 10 órakor feküdjünk le. Endokrinológusok azt állítják, hogy egy óra alvás óra között két óra alvásnak felel meg. Csökkentsük a koffeint Tény, hogy aki túl sok koffeint iszik az majdnem olyan rosszat tesz, mint aki nem alszik eleget.

hormon helyreállító diéta

A koffein megemeli a kortizol szintet, csökkenti a pajzsmirigy-hormon szintet. Ha hormonegyensúly zavarod van, de szükséged van egy kis lendületre, próbáld ki, hogy nem iszol mást csupán csésze matcha zöld teát vagy tulsi teát. Kontroll alatt tarthatod vele a hormonjaidat, élvezheted a súlycsökkenést, valamint a rák elleni védelemmel kapcsolatos előnyeit!

hormon helyreállító diéta

D3 vitamin, mint táplálékkiegészítő Az American Journal klinikai táplálkozással kapcsolatos cikke szerint az emberi szervezet D3 vitaminnal való megtámogatásának nagyobb szerepe van, mint azt korábban feltételezték. A D3 vitamin segíti a szervezet különböző fiziológiás területeinek működését.

A legtöbb embernek napi kb.

Diéta helyett... Rázd helyre a hormonjaidat, hogy fogyhass!

Felejtsük el a fogamzásgátló tablettákat Ha hormonálisan nem vagyunk a toppon ne tetézzük ezt hormontablettával. A fogamzásgátló tabletta az hormonterápia, ami olyan veszélyes szintekre emelheti az ösztrogén szintet, ami káros egészségügyi következményekkel járhat. Növeli a mellrák, stroke, vérrög képződés kockázatát stb.

hormon helyreállító diéta

Ha a SAMe hormon helyreállító diéta nehézkes, akkor folsav szedésével szintetizálja a szervezet. A hormonegyensúly diéta szabályai Mit együnk Esszenciális zsírsavak, mint például az Omega — 3: Megtalálható a halakban, mint a lazac és a tonhal, olívaolajban, teljes kiőrlésű gabonákban, és a dióban. Számos különböző egészségügyi előnyük ismert amellett, hogy egyensúlyban tartják a hormonszintet, elősegítik a bőr ragyogását.

Gyümölcsök flavonoidokkal: az olyan ételek fogyasztása, amelyek nagy mennyiségben tartalmaznak flavonoidokat segítenek a hormonegyensúly fenntartásában.

hormon helyreállító diéta

Néhány ilyen gyümölcs: piros bogyós gyümölcsök, a szőlő, valamint a citrusfélék. A növényi alapú élelmiszerek, mint például a szója, a borsó, a lencse magas ösztrogén szintjének köszönhetően segíti a hormonegyensúly helyreálítását a szervezetben.

Zöld leveles zöldségek, beleértve a kelkáposzta, májtisztítás fogyás spenót és a mángold, mind segítenek fenntartani a szervezet hormonális egyensúlyát.

Virágos zöldségek: Ezek jó alternatívái a zöld leveles zöldségeknek, ha olyan ételeket keresel, amik segítik a hormonegyensúlyt.

Ilyen például a brokkoli, a káposzta, a karfiol. Magas rosttartalmú ételek: Egy hormonegyensúly étrendnek olyan élelmiszereket kell tartalmaznia, amelyek rostokban gazdagokmivel ezek egyensúlyba hozzák a hormonszintet és átfogóan támogatják a szervezetet.

Ezek az ételek segítenek egyensúlyban tartani a hormonjaid

Próbálj meg teljes kiőrlésű gabonákat, gyümölcsöket és zöldségeket enni. Bioélelmiszerek, ami azt jelenti, hogy az étel nem tartalmaz szennyező anyagokat és vegyszereket, így teljesen biztonságosan fogyasztható.

hormon helyreállító diéta

Mit kerüljünk Míg a fenti élelmiszereket részét kell, hogy képezzék egy hormon kiegyensúlyozó diétának addig a következőket kerülni kell, mivel ezek további hormonális zavart okozhatnak: Állati zsírok: vörös húsok és teljes zsírtartalmú tejtermékek Koffein: hormon helyreállító diéta, energia italok, és koffeintartalmú szóda Finomított szénhidrátok: fehér liszt, fehér rizs, fehér tészta Alkohol tartalmú italok Magas glikémiás indexű ételek: édesített ételek Szuper ételek, amelyeket hormonegyensúly diéta alatt fogyasszunk Kókusz olaj Ez az olaj laurinsavat tartalmaz, ez egy olyan anyag, amely segíti a bőr gyógyulását, és rendkívül előnyös a hormontermelés szempontjából, ráadásul segít kiirtani a vírusokat és káros baktériumokat a szervezetből, felgyorsítja az anyagcserét, könnyen emészthető, és gyors energiát biztosít.

Avokádó Ez az étel egészséges zsírokban gazdag, így a szervezet könnyebben tudja befogadni és felhasználni a tápanyagokat. Az avokádó magnéziumot, káliumot, rostot, folsavat, E-vitamint és B-vitaminokat tartalmaz, amelyek mind összedolgoznak, hogy fenntartsák a hormonegyensúlyt.

Melyik a legjobb hormon-kiegyensúlyozó étrend? A végleges rangsor

Lenmag A lenmag mindig része kell, hogy legyen egy hormonegyensúly diétának, mivel ez a legjobb forrása az ösztrogénnek, hormon helyreállító diéta fontos hormon férfiak és nők számára egyaránt.

Magas rosttartalma segíti az emésztést, és elősegíti a teltségérzetet. Ez a magas rosttartalom továbbá hatékonyan csökkenti a koleszterinszintet, omega-3 zsírsav tartalma rendkívül hasznos a szív egészségének megőrzése szempontjából.

Szezámmag A szezámmag szezámmag olaj fitoösztrogéneket tartalmaz, így ideális kiegészítő a diéta során, mivel egyensúlyban tartja a hormonokat. Sok rostot és egyéb ásványi anyagokat tartalmaz, így tökéletes uzsonna vagy kiegészítő étel mellé. Ízletes salátára szórva is.

Korpa A korpa nemcsak fitoösztrogéneket tartalmaz, segítve ezzel fenntartani a hormonegyensúlyt, de segít csökkenteni turmix diéta alacsony ösztrogén szintből adódó tüneteket is. A korpa rostokat is tartalmaz, így még hasznosabb egészséges táplálkozás szempontjából. Sárgarépa Azok a férfiak és nők, akik hormonegyensúly zavarral küzdenek ösztrogén dominanciában szenvednek, ennek pedig nagy szerepe van a hormonszabályozás visszaállításában.

Fontos, hogy ne főtt sárgarépát, vagy bébirépát hormon helyreállító diéta. Maca gyökér Ez a gumó ízletes része a hormonegyensúly diétának, a retek családba tartozik. A maca gyökér közismerten fokozza a hormontermelést és igazi lökést ad a libidónak.

7 ok, amiért diéta és mozgás mellett sem fogysz! - szpkiskun.hu

Javítja a termékenységet, a hormon helyreállító diéta és az alvás minőségét. Ezenkívül, a maca esszenciális zsírsavakat, ásványi anyagokat tartalmaz, ezzel teljes körűen segítve egészségünket és a hormonegyensúly természetes módon való elérését. További ételek A következő ételek további segítséget adhatnak, ha fogyasztod őket a hormondiéta során, így ajánlott ezeket is beilleszteni az étkezésekbe.