Diétáztam, sportoltam, mégis híztam. A bűnös neve: kortizol.

Diéta elején hízás

10 kg fogyás 4 hónap alatt

Hízás a diéta első napjaiban — mitől lehet? Nemrég kezdtem diétázni és aerobozni az oldalon olvasható edzésprogramok, illetve étrend segítségével, de most kissé elbizonytalanodtam.

Hogy lehet az, hogy kitisztítottam az étrendemet: nem eszek egyszerű szénhidrátokat, naponta ször étkezem, és a napi 50 perc aerob edzés nálam ez szobabiciklit jelent ellenére gyarapodott a testsúlyom.

forever fogyókúrás program

Mit rontok el? Hogyan kell lefogyni gyorsan Vica Kedves Vica! Nyugodj meg, jó úton jársz!

Hiába a rendszeres testmozgás és a diétás étrend, ha néhány olyan tényező áll a háttérben, ami megakadályozza a testsúlycsökkenést, akár még a súlygyarapodást is elősegítheti. Kevés alvás Ha valaki nem pihen éjszakánkét órát úgy, hogy közben nem, vagy csak néha-néha ébred meg, az hiába is számol a tökéletes bikinialakkal. A kialvatlanságot a szervezet stresszként értékeli, így azonnal megkezdi a zsírraktározást. Másrészt a fáradt, nyűgös emberek sokkal hajlamosabbak a stresszevésre, ami a fogyókúrának nem, ám a zsírpárnácskáknak igencsak kedvez. A pajzsmirigy alulműködése A pajzsmirigyproblémák sajnos nem csak a hormonműködésre, de még a testsúlyra is hatással lehetnek.

Amit most a diéta első napjaiban tapasztalsz, az egy teljesen normális jelenség. A testsúlygyarapodás azoknál jelentkezik, akik a testedzés terén nulláról indulnak. Feltételezem, nálad is így van, tehát eddig semmilyen sportot nem űztél, most pedig hirtelen elkezdtél naponta 50 perceket tekerni, ami azért nem kis diéta elején hízás egy elpuhult szervezet számára.

Testedet és azon belül elsősorban az izmokat sokkhatásként érte ez a most még drasztikusnak diéta elején hízás terhelés, és erre válaszul a következő folyamatok zajlanak bennük: a megszokottnál sokkal intenzívebb igénybevétel hatására az izmokban mikrosérülések keletkeznek, és fokozódik bennük a vízvisszatartás.

Tömegnövelés és fogyókúra anomáliák

Ez az oka a kezdőknél gyakran jelentkező izomláznak is. A visszatartott víz tömege elérheti a kilót is, de ne aggódj, nem tart sokáig. Mihelyst a tested hozzászokott az intenzív terheléshez, megindulnak lefelé a kilók, de ne ez legyen a legfontosabb mérőszám.

Kilók számolgatása helyett Hetente egyszer bőven elég ráállnod a mérlegre, és ha 0, kg között van a súlyvesztés, minden oké. Ha ennél kevesebbet fogysz, vegyél vissza a szénhidrátból, ha többet, akkor adj hozzá 50 grammot.

Jónás Zsófi

A mérlegnél sokkal fontosabb a tükör, mert itt láthatod, hogy a leadott kilók többsége zsírból vagy izomból ment-e le.

Ha kezdenek kirajzolódni az izomformáid, urambocsá, erek is előjönnek néhol, akkor mindent jól csinálsz.

Ehhez viszont nagyon kellene legalább heti 2, de inkább 3 súlyzós edzés is, mert hiába tekinthető az aerob edzés a leghatékonyabb zsírégető mozgásformának, önmagában csak félmegoldást jelent. Ugyanis, minél több izom van rajtad, annál gyorsabb lesz az anyagcseréd, és annál könnyebben tudsz zsírt leadni. A napi étkezésszámot érdemes lenne 6 köré vinni.

A 4 biztos, hogy kevés, kivéve, ha 12 órát alszol. Két étkezés között ne teljen el 3 óránál több. Csak így tovább, és olvasd el az alábbi cikkeket is:.

1200 kalória diéta